Terima kasih awak! :)

:: Sahabat ::

Monday 27 August 2012

:: Mimpi Tawen?? OMG!! ::

....................................................................................................

Assalamualaikum dan Selamat Petang Sahabat ^_^

MIMPI??mesti ramai antara kita-kita yang pernah bermimpi..selalu bermimpi atau susah sangat nak bermimpi kan??tapi bile dah mimpi tu macam-macam andaian yang kite buat sendiri..ada yang mimpi best sangat sampai takmo jaga dari tidur..ada jugak mimpi yang buatkan kita takut dan nak cepat-cepat bangun....Mimpi merupakan suatu keistimewaan yang di berikan tuhan kepada kita. Mimpi juga merupakan ilham dan inspirasi kepada seorang pemimpi. Samada mimpi itu buruk atau baik bergantung kepada kita untuk menilainya.:)

3 hari lepas..aku mimpi kawen..syookk ooo....kawen ngan orang yang kite kenal.,.orang yang kite sayang..hehehe..tapi..until now aku still berfikir..apa maksud mimpi tu erk??petanda buruk ke??atau aku semakin menghampiri ??oohoiii.,.,.:P

carik punye carik kat tenet..macam2 yang aku jumpe.,.nak percaya yang mana satu pon aku tak tau.,.,.tp banyak info mengatakan bahawa kalau kite mimpi kawen nih tak lame lagi la tuh..datang jodohnye.,.tak tau nak kata apa dah! :D

Tuhan.,.permudahkan segalanya ^_^

Hadis Abu Qatadah r.a katanya:
Aku pernah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Mimpi itu ada yang datangnya dari Allah dan ada pula yang datangnya dari syaitan. Maka apabila salah seorang di antara kamu bermimpi yang tidak menyenangkan, maka hendaklah beliau meludah ke sebelah kirinya sebanyak tiga kali, kemudian dia memohon perlindungan daripada Allah dari kejahatannya. Mimpi itu tidak akan membahayakannya...~


...................................................................................................

No comments:

Post a Comment

baca je??meh le komen cket ;)