Terima kasih awak! :)

:: Sahabat ::

Friday 24 January 2014

GDex Courier Service..alahai..teruknye!!!

Assalamualaikum 
Salam jumaat..Selamat pagi =)

Pepagi ni aku rasa panas hati gile dengan GDEX ..kalau lihat di laman web nya, akan tertera "Delivery Service YOU TRUST"....tak tau tang mana yang "trust"nya dengan perkhidmatan GDex ini..
Dipendekkan cerita selama ni kalau aku pos barang customers or terima barang-barang online memang akan guna perkhidmatan POS LAJU. Pos laju ni da la murah, cepat pulak tuh... beza gile la dengan GDEX nih...postage da la mahal , service teruk gile!
Dijadikan cerita , last week aku ade order barang online.Sender tu memang guna GDEX. nak tak nak aku ok jela kan..tunggu punye tunggu barang tak sampai-sampai jugak....punyela aku menyirap... ari-ari aku try call customer service diorang,tapi satu call pon tak di jawab!! ya ammpuunnnn..... kesabaran betul-betul di uji la time tuh.... cube punya cube last2 jumaat pagi tu ade la sorang hamba allah nih jawab.Bole pulak dia suh aku kol cawangan kalau nak tau status sebab parcel aku tu da di pos ke cawangan umah aku.masalah betul diorang ni..kalau la tepon tu berangkat memang la aku tak kol customer service!!!

Akhirnya petang tu aku dpt jugak bercakap dengan staff ( kajang branches ) , bole pulak dia bagi alasan bodoh.Aku eluk2 hati da ok terus jadik panas.

Sedikit perbualan :

Gdex : Kami tak dapat hantar barang cik sebab barang kat area kajang nih banyak sangat,tak sempat , kami cube anta esok.pap!! * letak telepon

erk?? aku bayar postage RM10 semata-mata nak tunggu korang free baru bole anta kat umah aku ker??? pehh!! sakit gilos jiwa raga aku time tuh..Dah la baru 1st time guna GDEX ,sumpah rasa macam mimpi ngeri jela... T____________T

Esoknye ( sabtu ) barang yang di tunggu-tunggu sampai..tu pon da petang.Seb bek la aku ade kt umah..kalau tengah jenjalan kat luar cam ner? diorang expect customer ni duduk umah ker weekend? * sigh . total hari untuk terima barangan nih lebih 7 hari * bad service

Ingatkan sekali je terkena , rupe-rupenya service GDEX ni memang teruk la!!! aku order lagi satu barang online...barang tu da pos out 16/01/2014 , sampai sekarang aku tak terima lagi... bile check tracking num takde update langsung.Diorang ni seyes tak buat kerja!!
Ari-ari aku kena call ,problem nye bile takde sorang pon yang angkat call tu.... masuk ari nih da brape ari diorang perap parcel aku..silakan kire......

So tadi pepagi aku try kol lagi.. berjawab pulak? pelik aku... memandangkan pagi jumaat yg tenang , so aku cuba kawal ckit sakit ati aku nih..sedikit perbualan :

Gdex : parcel cik da ada kat sini cume kami tak bole buat penghantran lagi.Kena ikut Q , sebab barangan kat kajang ni terlalu banyak , ada parcel yg bulan 12 pon kami tak sempat hantar lagi. Kami akan cuba anta ari ni jugak.

aku : ok terima kasih * letak phone

walaweeeiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! bole bayangkan tak service GDEX ni macam mana???? kita bayar postage mahal-mahal semata-mata nak tunggu diorang ni FREE baru bole hantar barang ke???Masalah aku ke kalau service diorang ni slow gile tahap cipan!!! tak pernah lagi aku alami keadaan macam ni sepanjang menggunakan khidmat PosLaju...apabila bertukar ke GDex yang lebih "international"..macam ini jadi nya... *sigh

tu kalau jenis yang follow up.Kalau jenis yang tak rajin follow up., tunggu je barang sampai.,rase aku sebulan gak baru korang terima parcel . @_@

sumpah lepas ni aku tak mo guna da service nih.. Kalau mana-mana seller yg guna GDEX service nih mintak la pikir 10 kali lepas baca luahan aku nih.. :)

p/s :

Pesanan aku, pilih perkhidmatan courier yang terbaik..dan ternyata PosLaju adalah yang terbaik..tahniah PosLaju !!!!!!!!!



138 comments:

  1. bende same yg tejadi kat dee .. 5 hari baru sampai .. GDex laaa tu .. ckp cepat .. cepat lagu post laju .. wtf ! grrr ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan??terukla service diorang nih..sorry to say that T_T

      Delete
    2. sya pon sma 14/12/16 smapi sskarang barng x datng bodoh

      Delete
  2. Saya dah serik rupanya jadi kat orang lain juga, bila call tanya status barang , lambat nak angkat, habis credit tunggu lama sgt... customer complain barang tak sampai... bila cek alamat salah..lepas tu dia cakap Shaklee yang letak alamat salah, sy pun SID shaklee jugak ..tak tau siapa yang betul siapa yang tipu...sebab kita ni duduk jauh mana la nampak dia baca address konon konon salah ke... mana lah tau kan..sekarang customer dah tak caya kat sy..memang geram giler..sa[a yang kena tau lah mcm mana teruknya gdex ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. huu..same la kite yunk..now da serik nak guna GDEX nih...kalau bole mmg akan dielakkan ...service diorang teruk sangat2!!
      eh?SID jugak ye?selamat berkenalan :)

      Delete
    2. Saya pun sama..hri jumaat lalu order brangan melalui online guna perkhidmatan GDEX..sampai skrg tak sampai lg..rkn sekerja order benda yg sama tp guna perkhidmatan Pos laju klmrin pagi da diterima..dihantar dkt Office lagi. Saya tu guna GDEX sb ingatkan lebih cepat sampai...adoiii x sangka pula cam ni teruk perkhidmatannya..Lps ni x nk guna GDEX da..

      Delete
  3. Same la..tgh tunggu brg pnting ni.dorg expect kita 24 jam kat rmh.klau xde sape kat rmh kna tngu second delivery yg brape thn tah nk tunggu.huhu..tnggu brg shaklee xsampai2..

    ReplyDelete
  4. Shaklee hq mmg guna gdex dear...if x smpai better followup. .kalau dok diam2 je mmg gdex x buat kerja..serik da! Huhu

    ReplyDelete
  5. dari last rabu sampai sekarang always said on d way ...jauh sangat ke kajang prima dgn pekan kajang?????perkhidmatan yg sangat teruk..

    ReplyDelete
  6. musim perayaan lagi la yunk..HANGIN je tgu parcel..huhu!

    ReplyDelete
  7. betul tu.. saya nak share satu kurier service yang baru buka tapi service area at the moment sekitar shah alam. setakat ni tak ada problem, dia pick up barang dari kawasan dan buat penghantaran. harga promosi pun murah. saya letak link di sini: https://www.facebook.com/OKidXpress/photos/a.717814874979627.1073741828.717731128321335/721701664590948/?type=1&fref=nf&pnref=story

    ReplyDelete
  8. Gdex mmg mcm tu ke?patut brg sy x sampai2,jenuh tgu satu ari ni,bila call katanye akan hantar selewatnye pukul 6pm td...tp hampeh

    ReplyDelete
  9. mmg celaka gdex ni..berjuta kali kol x berangkat!!!...da la brg lbh smmgu tgu x sampai2

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersabarlah!hahha..padahal diri sendiri pon tk leh saba.. :P

      Delete
  10. zalora mmg pkai gdex eh. check status kat website barang dah delivered 7/1/15 tapi smpai skrg tak sampai2. mula2 kol tu tak dapat2 masuk. try la line lain. cina angkat. try line pick up line ape ntah. pastu dia suruh kol balik nombor aduan tu la. baru la dapat masuk.cite2, pastu dia tanya, cik ni (sebut nama orang lain) or ada (nama orang lain ni) kat rumah cik tak. sy cakap la takde3. lepas tu tetibe hang up. malas nk kol tunggu zalora la setel. same like you jugaklah. ni las first time barang order online tak sampai2. selama bertahun2 ok je. nasib beli barang murah tgh sale.

    zalora pun payah jugak. da cerita yang check kat website tu dah delivered, tapi barang tak sampai2. first email reply dia cakap dah terima aduan. 2nd email , dia dah hantar kat department delivery. pastu 3rd email, masalah tak setel lagi, dia suruh survey ok ke tak dia setel masalah. 4th email, dia email cakap masalah dah resolved, item delivered. mmg la tu la masalah dia. dia ckp dah delivered, tapi tak ade smpai rumah pun. pastu, dah 2 hari tak reply2 zalora ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebanyakan company jual online mmg guna gdex service sebb murah kot?tp agak2la kan..barang tak sampai berbulan2..bile kite report pon diorg tk leh buat ape pon..hangin jeeee...

      Delete
    2. Hi. Saya pernah kerja part time dekat ZALORA. dan yes ZALORA pakai gdex untuk Malaysia punya. Saya kerja bahagian packaging. Dan yang awak check dah hantar tu sebab masa kami bungkus tu kami dah siap sekali dgn no tracking dia. memang sistem dia macam tu. tapi bab penghantaran tu tak sure lah macam mana. yang saya tahu lepas kami bungkus, akan ada sorang kumpul barang yang dah dibungkus. diorang check apa saya tak sure. tapi macam tu lah pengalaman saya. company tu memang pakai gdex

      Delete
  11. 2x terkena termasuk la hari ni. Patut brg dh dpt sbb jumaat pos tapi hampeh. Huhu. Baru tau yg gdex ni mmg bmasalah. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn brmimpila nak smpai cepat macm pos laju..kikiki

      Delete
  12. saya pun ada beli barang kt lazada 3/12/2014 n sampai sekarang saya tk dpt2 pun lagi barang tu. 2x emel kt gdex customer service tkde reply langsung then emel plak kt gdex cwgn pun tkde reply jgk. diorang ni buat kerja ke tk sbenarnya. dh hilang sbr dh nie. dh nk dkt 2 bln dh..kalau ye pun ada mslh penghantaran ke apa ke ssh sgt ke nk announce kt main website tu. lps ni mmg tk beli la barang yg guna perkhidmatan gdex ni. service yg sgt2 teruk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMG!!betul2 lame tu..kalau i pon mengamuk..barang tk sampai smggu pon i dah hilang sabar..huuu!but serius cakap..service gdex mmg bad !!

      Delete
  13. Gdex??? Ok.. Dah terkena.. Pos laju jugk yang terbaik.. Buat order barang di go shop. Tapi penghantaran melalui gdex.. Masuk hari nie dah 2 minggu.. Bila col, dorang akan mintak num tracking.. Kalu nk yg tuh aku pun boleh cek sendiri. Tak payah smpai habis kredit col dorang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn?mmg sakit hati...nak kena follow up hari2..ingt kite ni tkde keja lain nak kol diorg manjang..kalau kol tu berangkat tak pe la gak...serik dah guna gdex nih =_="

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  14. same experience. GDEX mmg hampeh! sakit hati tul call diorang. 1st time call bg alasan alamat incomplete, padahal sah sah alamatnya betul. 2nd time call kata tak sempat hantar sbb banyak benda lain nak dispatch. Nak hantar esok, tapi tak leh janji sbb benda lain banyak lagi. Hampeh! kalau camni baik tak yah guna courier service!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heh!!same kes la kite mama...kite bayar postage semata nak tggu diorg free baru nk p anta gamaknyee..sakit jiwa sungguh! huhu

      Delete
  15. saya br order brg shaklee n shaklee htr guna gdex..rs mcm nk bakar je lemang..bila check kat e-tracking ada ka patut hantar parcel di alamat pejabat pada waktu bukan pejabat dan hari cuti..mmg otak buat perhiasan agaknya...so..tolongla jgn guna GDEx melainkan korang saja2 nak bakar diri sdr...atau bangxxx.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..shaklee mmg guna gdex awak...sy da byk kali komplen kat HQ shaklee but maybe diorang ada reason kenapa guna gdex..mungkin pos laju mahal kot?entahla...tp mmg sakit jiwa kalau guna gdex nih..=_="

      Delete
  16. Saya dah 5x order baju Dari zalora. Dorang hantar guna gdex. Okay je. Hari Ni order, esok pagi da sampai. Tak sampai 24 jam pun. Maybe ikut branch jugak kot,

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin nasib kami2 tak sebaik anda..huhu...

      Delete
  17. saya order barang dari Go Shop pada 3 feb 2015 menggunakan khidmat GDex sampai hari ni 16 feb 2015 barang tak sampai-sampai lagi

    macam kat bawah ni...

    1 4442680421 05/02/2015 00:34:34 Collection
    06/02/2015 07:03:43 Outbound From Hub to Petaling Jaya Branch
    06/02/2015 07:03:43 Outbound From Hub to Petaling Jaya Branch
    06/02/2015 10:20:06 Out for Delivery From Petaling Jaya Branch
    07/02/2015 10:13:57 Outbound From Hub to Petaling Jaya Branch
    12/02/2015 17:38:17 Outbound From Hub to Petaling Jaya Branch
    13/02/2015 05:21:40 Outbound From Hub to Petaling Jaya Branch
    13/02/2015 09:21:24 Outbound From Hub to Petaling Jaya Branch
    13/02/2015 09:29:46 Out for Delivery From Petaling Jaya Branch
    06/02/2015 00:00 Others
    07/02/2015 00:00 Refuse To Accept-no Such Person
    12/02/2015 00:00 Others
    13/02/2015 18:20 Office Close

    bayangkan hanya di jalan ipoh kuala lumpur barang x sampai-sampai asyik keluar masuk aje kerjanya staf saya order barang on line yang guna pos laju dan guna alamat yang sama pada 11 feb 2015 jumaat 13 feb 2015 dah selamat sampai tak ada masalah pun ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..diorg byk kuar masuk kuar masuk brg..ape ntah yg checking tak tau..kalau gini sy direct kol terus branch gdex..hilang sabar..hehehe

      Delete
  18. mmg teruk pn service diorang ni... call dah byk kali tanya rumah nk antar barang... tp barangnye xsampai2... direction d rumah pn dah cakap... hari ni call lagi cakap xjumpe rumah... ishhh apa ni... last2 sy tanya opis kat mane... sy g opis awak la ambik barang tu... sonang.... nk tunggu diorang antar tah bila tahun sampainye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg disarankan untuk pick up sendiri kt opis diorg kalau 2 3 hari brg tk sampai..walaupon postage kite da bayr...hati pon tak sakit sangat...huhu

      Delete
  19. Mmg teruk pn..dkt sbulan mmbr ak pos radiator x smpai2 hingga kini..klu ak tau prkhdmatan gdex cm ni rela ak pg pickup sdri brg tu dri muadzam shah-klang..hti x pns!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade follow up tk bro?kalau xde mmg diorg dok peram jela..hoho! bersabarla! :D

      Delete
  20. MMG MACAM S...L GDEX PUNYA SERVICE.... baru kena hari ni... call customerservice dah la sush... tak pakai lagi lah GDEX lepas ni... mimpi ngeri...

    ReplyDelete
  21. Sy pn alami mslh yg sm ttg Gdex ni.4x beli brg kt go shop,mmg blaku mslh pghntrn yg lmbt.smpi kn kna call go shop sruh depa follow up dgn gdex..sbr jela

    ReplyDelete
  22. Bad service!!! Katanya dah delivery n dah smpai branch sni. Smpai sekarang pon blm sampai. Giler betol. Sabar je la😡

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  25. Service GDex memang sangat teruk! Saya pun masih menunggu ni. Kata Go Shop barang akan sampai dalam tempoh 5 hari, tapi dah 5 hari masih tak nampak bayang pun. First time order barang online dapat lambat macam ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada beli barang dekat Guardian. Dia guna servis penghantaran Gdex. Macam mana nak follow up? Call yang mana satu? Customers service ke? Saya cuba call branch dekat Ipoh, nak tanya tapi call tak angkat. Nak follow up call yang mana?

      Delete
  26. Saya 1st time kene ngan Gdex. Slalunye servis diorg ok je. Saya order washing machine kat Lazada. Terang2 alamat tulis hantar kat Sabah, boleh pulak Gdex hantar kat Johor Bahru. Bengongggg!!!

    ReplyDelete
  27. Saya lak leh dienye despatch call buat serahan dibawah rumah....sy stay apartment tingkat 8...disuruhnya turun ke bawah...mengamukla tanye nape nk turun lak polisi syarikat serahan di pintu rumah....die akur tp hantar dengan muka cam sial..... servis truk!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye bro! mmg dulu kena amik kat bawah..dah la time tu ku tgh preggy..bila bebudak tu nampak ku turun bawak perut baru nak tersengih2 mintak maaf..seb bek ada baby..nak marah pon x jadi ,,haha

      Delete


  28. email terus kat zulfahmi@Gdexpress.com

    selamat sejahtera kepada tuan yang dihormati.
    saya ingin terus e-mail kepada tuan selepas diberi layanan yang kurang baik dari " Pekerja , Perkhidmatan " yang diberikan kepada syarikat tuan. Saya terasa seperti perkhidmatan Syarikat Gdex tidak seperti yang dijanjikan dan menjadi slogan kerana barangan yang sepatutnya sampai di rumah saya tidak berada pada masa yang betul. saya sudah memeriksa melalui online e-tracking dan dinyatakan di situ " NO ONE AT HOME " ? sedangkan saya seorang surirumah dan sentiasa 24/7 di rumah. bagaimana itu boleh dinyatakn begitu sedangkan " NO ONE COMING " ? TIADA PEKERJA ATAU SIAPA2 dari Gdex untuk menghantar kiriman ?
    Adakah pekerja tuan MALAS ? CURI TULANG ? saya amat kesal dengan Gdex CHERAS Branch , saya telah membuat panggilan tetapi tiada yang menjawab ? adakah itu sepatutnya berlaku ?
    Mungkin Kiriman Saya tidak bernilai ratusan ringgit. Tetapi itu tanggungjawab pekerja syarikat tuan. mungkin terdapat ribuan aduan yang sama seperti saya dan tetapi perkhidmatan seperti tidak dinaik taraf. mungkin tuan juga menggunakan perkhidmatan hantaran lain walapun tuan bertugas dan mempunyai tanggungjawab besar di syarikat Gdex.

    Terimah kasih untuk masa yang tuan luangkan untuk membaca email ini.

    ReplyDelete
  29. after pos laju ..courier service ape yg ok ye..please help

    ReplyDelete
    Replies
    1. skynet n city link ok..but depend your area jugak..hehe

      Delete
    2. Kajang mmg problem.. Saya guna nationwide 20 hari brg customer baru sampai itu pun lepas receiver nak lapor kat tribul pengguna.. Skynet pun amik masa 3-4 hari gak baru brg sampai.. Area kajang la biasa problem.. Saya buat on9 biz so mmg area tu bermasalah sikit kalau hntr brg 😅

      Delete
  30. gdex memang lembab nak mampossss...express kepala bana dia...

    ReplyDelete
  31. Memang teruk..boleh plak dia cakap area rumah saya x ada penghantaran,dia suh self collect di cawangan dia..jauh plak tu...igt kita bayar postage untuk self collect ke?rugi masa,rugi minyak je,ok lagi citylink..rajin call cust n follow up..poslaju arini order esok sampai..menyesal guna gdex..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann..kite bayar postage bukan free... boleh pulak kena collect sendiri..mcm tu x yah byr postage la! gerammm je

      Delete
    2. Setuju sis! Client area kajang pun puji staff skynet walaupun brgnya lambat sikit sampai.. Dorg rajin call & follow up 😃

      Delete
  32. Memang teruk..boleh plak dia cakap area rumah saya x ada penghantaran,dia suh self collect di cawangan dia..jauh plak tu...igt kita bayar postage untuk self collect ke?rugi masa,rugi minyak je,ok lagi citylink..rajin call cust n follow up..poslaju arini order esok sampai..menyesal guna gdex..

    ReplyDelete
  33. dr smlm cll ckp brg on da way...tggu punya tggu arini dh koi 7pm xsmpai2 lg..kul 4td cll ckp brg on da way lg..brg byk ktanya 2yg lmbat...ni pa cita ni xsampai jgk pnnn...esk new year cuti plak..lg lmbt la brg aku smpai...

    ReplyDelete
  34. kerani pn lembab...org cll tnya.. update blik xpnh btoi.. tido kott

    ReplyDelete
  35. bengap btoila...cri rumahpn xjmpa... tabik la pos malaysia...dlm utan pn lleh jmpa... mksd aku kt hjung banat mnapn diaorg cri address2..ni x cri xmau arap nk cll ja..baik aku ja jd postman senang cita

    ReplyDelete
  36. Gdex memey super LEMBAB nK mamposS..nak kena call dulu tanya hari nie ada buat penghataran kawasan sekian2...bila kita call boleh pulak cakap "kalau nak cepat datang ambil di gdex sendiri"

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha! mcm tu cakap balik nnti bagi balik duit postage ye? haha

      Delete
  37. kalau nak hantar brg dalam 2-3 kilo boleh syorkan courier yang paling murah dan okay?

    ReplyDelete
  38. kalau nak hantar brg dalam 2-3 kilo boleh syorkan courier yang paling murah dan okay?

    ReplyDelete
  39. Bnda yg sma brlaku sma sy..brg order kat kl..jrk gdex p uma sy bknnya jauh..dlm msa stgh jam ble smpai..start deliver jm 10pgi smpai skrg blm smpai lg brg 2 kat uma..aishhh..trk plk servoce gdex ne

    ReplyDelete
  40. Sama dengan saya , gdex cakap dia tak masuk dalam area kampung saya sebab banyak sangat perumahan . Tah lah gdexnya tu jauh dari kampung taktau dah nak ambik barang macam mana . First time beli barang online then orang tu pos guna gdex . Pengalaman pertama dengan gdex memang beri pengajaran untuk kekal dengan pos laju je 😔

    ReplyDelete
  41. haish takut pulak dengar macam2 masalah dengan Gdex ni, saya nk beli barang online tp seller tu guna prkidmatan Gdex, dh dengar mcm2 jadi cancel nk guna Gdex, barang nk pakai cepat tp nnti jd lambat pulak smpainya, kenapa byk seller sekarang guna Gdex?? Apa yg special kalau servis xtiptop.

    ReplyDelete
  42. Pos Laju ?... 2x5 gak cik kak oiii... sila ambil barang di pejabat pos, barang tak di hantar ke rumah. ikut nasib masing2 lah kekadang ada servis yg elok ada gak yang tak...dia banyak faktor, kita tidak boleh lebelkan sesuatu benda tu sama je... zaman sekarang ni zaman yang complicated.

    ReplyDelete
  43. hari da masuk hari ke-4 sudah ntar email x berjawab, headQ pon da ntar pon x berjawab seller da ntar sejak petang khamis kalo betoi depa ada buat penghantaran hari jumaat da tento aku dpt hari ni masok hari ahad masih berstatus on bound...onbound kepala bana dia

    ReplyDelete
  44. Haihh..cuak plak bace komen2 kt sini sbb sy pon tgh tggu brg dr gdex ni..cek status da ade kt branch area rumah..harap2 xde masalah n bole dpt brg hari ni..amin..

    ReplyDelete
  45. alamak..jadi risau pulak baca pengalaman tt n komen2 kat sini. semalam beli brg online, penghantaran melalui gdex juga. kalau ikut tracking, dh ada kat branch berdekatan rumah. tgh dok menunggu ni. harap2 sampai la barang hari ni. tak sanggup menunggu 4, 5 hari :( :(

    ReplyDelete
  46. Ye GDEX memang teruk.
    sayab eli barang melaui lazada, posted 21hb malam - selasa. lepas tu stuck kat Cheras branch. padahal alamat kat jalan pahang. Bila call, berpuluh kali baru angkat. Bila dah angkat, minta sambung pada service quality unit, asyik putus. bila dah dapat cakap, dia kata seba salah poskod so akan hantar by today 24 hb june. bila track- last update malam tadi - tulis OTHERS. gila tak gila tu. bila call balik SQU, asyik putus. bila dapat cakap, dia baru nak update. update pakai emel wehhhhhh. apa ko tak reti pakai telefon ke apa!!!!!\

    seriously, tolong la boikot GDEX. please email your seller to boikot GDEX. poslaju gak yang terbaik.

    ReplyDelete
  47. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  48. GDex memang terlampau teruk...hantar barang ke office Muar padahal alamat Batu Pahat...bila call kata kalau nak cepat suruh ambil sendiri..off coursela tak...bila dah reroute ke Batu Pahat, staff dia ada call ckp takde orang kat rumah..suruh hantar esoknya dia kata kalau takde barang lain dia bolehlah hantar cepat...kalau tak tunggu 4-5 hari lagi...Jom semua boikot GDEX....

    ReplyDelete
  49. GDex memang terlampau teruk...hantar barang ke office Muar padahal alamat Batu Pahat...bila call kata kalau nak cepat suruh ambil sendiri..off coursela tak...bila dah reroute ke Batu Pahat, staff dia ada call ckp takde orang kat rumah..suruh hantar esoknya dia kata kalau takde barang lain dia bolehlah hantar cepat...kalau tak tunggu 4-5 hari lagi...Jom semua boikot GDEX....

    ReplyDelete
  50. GDex memang terlampau teruk...hantar barang ke office Muar padahal alamat Batu Pahat...bila call kata kalau nak cepat suruh ambil sendiri..off coursela tak...bila dah reroute ke Batu Pahat, staff dia ada call ckp takde orang kat rumah..suruh hantar esoknya dia kata kalau takde barang lain dia bolehlah hantar cepat...kalau tak tunggu 4-5 hari lagi...jilakee

    ReplyDelete
  51. gdex mmg lembap ..aku mnyirap btol ngn ko gdex.. dh klu xdpt nk tepati ms...tutup jew la company 2..ari2 wt org sumpah seranah...hangin btoll la aku..bkn skali ni kne ngn ko gdex

    ReplyDelete
  52. Senang crte jgn guna gdex....klw bisnes online gune gdex trus cancel beli brang an senang xmeyakitkan aty kte...klw nk jugk brang tu apew kata kte g cri sndiri an bgus...

    ReplyDelete
  53. kes saya brg tak sampai smpi..padahal pnjual dah pos pada 25/08/16.
    ap masalah nya, boleh anda komen?
    ini masalah penjual atau gdex? tp penjual dah bg tracking number. mohon penjelasan jika sesiapa yg mengalami mslh sprti ini. tq

    ReplyDelete
  54. wang pinjaman tawaran untuk mereka yang memerlukan. dari 10.000 MYR 10.000.000 MYR kepada semua orang mampu untuk membayar balik. Untuk maklumat lanjut, di sini adalah mel saya: (mariaedurda.j@gmail.com)

    ReplyDelete
  55. Hello kepada anda semua: Nama saya Maria dan saya menawarkan pinjaman wang kepada orang yang memerlukan dan dalam masyarakat yang berada dalam krisis kewangan. Hubungi saya melalui alamat e-mel saya untuk semua permohonan pinjaman anda sehingga 10,000 MYR 5,000,000 MYR . Setiap orang perlu menghubungi saya menghantar saya alamat e-mel beliau jadi saya boleh bertindak balas. Jangan ragu untuk menghubungi saya melalui pos: (mariaedurda.j@gmail.com)

    ReplyDelete
  56. Walaupun pos ni dh agk lame tp tetap nk komen jgk.

    Brg lmbt tu 1 hal, pastu yg tukang hantar tu pun kurang ajar. Boleh x sabar sikit tunggu orang perempuan nk bersiap pakai tudung. Pdhl dh bukak pintu kasi isyarat suruh tunggu kejap. Pstu bleh plak die kuar van kasi sorry note.
    Hello, dh memang ko punye keje pastikan brg smpi dgn selamat. Agak2 la tuan rumah dah bukak pintu suruh tunggu kejap je nak pakai tudung. Aurat tu penting tahu x?

    Lagi nak marah bila aku ni dahla tengah pregnent 9 bulan dgn berlari2 nye, pstu die suh kutip dr van die. Pemalas punye orang xnk kuar van. Dah pulak kene amik kunci bukak pagar.

    Memang kalo order on9 cm lazada, zalora byk pakai gdex. Poslaju bukan mhl sgt pn xjauh beza pn harga.

    So far mmg poslaju je yg terbaik. Some teknikal problem tu memang kadang2 xboleh nak elak la tapi x seteruk gdex. Penghantar poslaju pun kalo die hon skali tgk kte tgh bersiap tu xdenye die nak hon byk kali. Die tunggu kot dpn pintu pagar tu. Bkn lame pun.

    Ni soal amanah ye xkirala kerja ko tu gaji kecik ke beso....

    ReplyDelete
  57. aduhh, seram pulakk, sbb saya pon tgh tunggu barang, dia kata outbound from hub, to Petaling Jaya branch, aq duduk kedah laa, Petaling Jaya apanyaa

    ReplyDelete
  58. aduhh, seram pulakk, sbb saya pon tgh tunggu barang, dia kata outbound from hub, to Petaling Jaya branch, aq duduk kedah laa, Petaling Jaya apanyaa

    ReplyDelete
  59. Bile track number katenyer dah delivered.... tapi barangnye tak ade .... x sampai langsung...bile kol customer service haramm x angkat.... ape nak buat ni....hadoiiiiii.... sesiape pernah alami tak situasi cmni?? Selamat tak barang tu??

    ReplyDelete
  60. Saya pun sama dah 2 kali dah berlaku camni. First barang check tracking no on delivery tup2 hantar blik ke office. Call pun tak. Tgu plak esok nya. Dia call ckp tak tahu alamat. Amboi pemalasnye. Carrier lain senang je hantar depan rumah. Rumah depan jalan utama je kot. Aku dah malas tgu dia hantar so pegi ambik sendiri. Datg2 kat tmpt dia menyirap tgu pekerje punggah barang dr lori mai campak2 camtu je. Gilerrr... Even kt kotak tu tulis fragile.. Second brg plak.. Diorg dh bukak.satu cawagan baru dekat je ngn umah aku dlm 2km jalan yg sama. Hari khamis pkul 11pagi on delivery tgu punyer tgu kat umah dr pagi sampai ptg kul 6 check blik tgok onbound to office pkul 5:30ptg. Call pun tak. Mlm tu pegi nk mbik. Dia ckp byk brg susah nk punggah. Adoi malas la nk tgu hari sabtu plak. Then hari sabtu dia call ckp tak tahu alamat. Dah bagi direction. Call lagi tak jumpa. Adoi kne crite satu persatu sambai2 dia gerak van tu. Aku punyer kedai signboard besar alam pun tak nampak. Adoi.. Masalah betul gdex.. Sebelum ni guna poslaju, citylink, skynet ok je.

    ReplyDelete
  61. Yang jadi kat saya pulak, ok, mmg lembap, skrang ni pon, ade order barang online gak, dh tiga haru gak ni... Dlm internet ckp, dlm 1-3 hari sampai, tapi dh dua hari, baru currier tu gi kutip barang saya tu... ��,email dri kedai online tu, bagi no tracking, lpas tu ckp, lepas 24 jam baru bleh check, tapi dh 48 jam, baru bleh track... ��...lagi satu, sebelum ni, ade gak beli barang preloved, pon lambat gak... Pastu, tau²,dieorg dh hantar, tu pon, saya jumpa kertas pemberitahuan tu, kat tangga (saya duk flat) , mcm belacan dh kertas tu saya tgk... Tak tau lah, bebudak yg sepahkan, atau dieorg yg bengap... Tapi bila saya guna poslaju, ok je kertas pemberitahuan die org selit kat pintu pagar rumah saya...��elok je ade... Pastu, saya nak lah dieorg hantar balik, bila telefon, cara die ckp tu, die buat kite ni mcm member die plak... Klau dh bekerja tu, buat lah mcm keje, mmg berbeza betul ngan poslaju... Klau poslaju, cara die ckp mmg cara profesional... Poslaju, mmg terbaik!!! ��

    ReplyDelete
  62. Huhuhu.aku igt aku je yg Kena tipu Gdex ne..rupe2nye ramai jgk ye..ape g2g ditulis tu mmg sama dgn situasi aku..

    ReplyDelete
  63. sy pun kena..ist time kena bad experience dgn Gdex. Cek online:
    13/12/16- barang dah smpai kat branch sg.buluh
    15/12/16-kluar delivery, ptg bt balik barang kat branch
    16/12/16-sama jugak.kluar delivery, ptg bt balik barang kat branch
    19/12/16: lebih 10x call baru jwab. tp dorg xleh cek katanya sistem dorg slow.
    20/12/16: Call lg. bagitau barang cik ada kat opis ni. alasan xhntar barang sbb barang byk sgt.kita xsempat nk hantar. pastu boleh plak tnya cik nak barng tu arini jugak ke?..kita bleh je hntar.. of course la..I bayar lebih untuk service u, untuk dpat brang cepat kot.. haiyaaaa... Kalau dah tau barang byk, xsmpat hntar, hire la staff lg.. yg simpan dkat ofis barang org tu buat apa..

    ReplyDelete
  64. Pernah jadi ke barang gdex tak sampai ke customer? Mohon penjelasan. Saya tunggu barang saya dah 7hari bekerja tak sampai2 jugak. Paling lame berapa hari?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau rasa dah lama sangat pergi kat cawangan terdekat. Confirm ada kat stor

      Delete
  65. Sama la dgn saya beli brg di goshop 29 dec 2016 smpai skrg x tiba2..nasib COD lantak la saya x nak byr bawak balik la brg tu bg kat goshop balik. Gdex bad service.

    ReplyDelete
  66. sy bli brg @ lazada ramai seller guna g dex.. dulu dah pnah mngamok da..sbb depa malas hantar.senang je update tak jumpe alamat...no tepon ade kot..ngadu kat lazada...depa kna hamun ng lazada bru depa hntar..n lepas tu sky net..pon useless lgsung x hntr..lzada return blik duit..nsib aku bli ng lazada..kali ni g dex again..wat hal...kol.x berangkat..n ade yg despatch yg naik motor hantar brg dia ckp bnyk brg sgt nk hntr sbb rya cina nih...sbb tu brg hak besar hntar pki lory ty delay...aku malas nk mngamok..sbb nnti lazada return blik duit..ak nak barang bukn duit..huarghhh penat nk order bnyk kali n mnunggu.nmpok gaya nak.kena self collect!!!!..memg bagus pos laju...dulu sllu bli brg online d fb depa pki pos laju..sabtu pon keje.kdg2 cti umum pon kje.hntr brg.sbb x nk delay.buat ot abg tu ckp.brg bnyak..pnjg plak komen...

    ReplyDelete
  67. sy bli brg @ lazada ramai seller guna g dex.. dulu dah pnah mngamok da..sbb depa malas hantar.senang je update tak jumpe alamat...no tepon ade kot..ngadu kat lazada...depa kna hamun ng lazada bru depa hntar..n lepas tu sky net..pon useless lgsung x hntr..lzada return blik duit..nsib aku bli ng lazada..kali ni g dex again..wat hal...kol.x berangkat..n ade yg despatch yg naik motor hantar brg dia ckp bnyk brg sgt nk hntr sbb rya cina nih...sbb tu brg hak besar hntar pki lory ty delay...aku malas nk mngamok..sbb nnti lazada return blik duit..ak nak barang bukn duit..huarghhh penat nk order bnyk kali n mnunggu.nmpok gaya nak.kena self collect!!!!..memg bagus pos laju...dulu sllu bli brg online d fb depa pki pos laju..sabtu pon keje.kdg2 cti umum pon kje.hntr brg.sbb x nk delay.buat ot abg tu ckp.brg bnyak..pnjg plak komen...

    ReplyDelete
  68. Benda yang sentiasa terjadi kalau beli barang kat Zalora or GoShop sebab guna servis GDEx ni. Kena amek kat cawangan terdekat sebab dia tak buat penghantaran ke kawasan rumah saya. Bayangkan kalau kawasan sini berapa ramai guna perkhidmatannya tapi kena ambil sendiri yang jaraknya ambil masa lebih setengah jam akibat selalu jam dan keadaan jalan yang teruk. Dahlah bukan selalu ada urusan kat kawasan sana semata menghabiskan minyak untuk satu barang je. Kalau dia hantar sendiri terus ke rumah kan senang lagipun memang tugas dia dan mesti bukan saya seorang yang guna perkhidmatannya di kawasan ni jadi apa masalah susah sangat nak hantar terus. Tracking number memang selalu tak update. Bila masukkan je ditulis salah. Working hours lak tak sama dengan apa yang ditulis di web cawangan, bila datang dah tutup. Dahlah datang semata ambil barang kat situ. Dan bukan senang untuk curi masa ke sana dan tidak mempunyai kenderaan sendiri.

    ReplyDelete
  69. Syarikat ni menipu pun sama.Aku track kat web,dia kata dah hantar jam 12.30 tghari.Lokasi tak jauh pun,8 km je dari pjbt GDEx ke pjbt aku.Tggu punya tunggu,x sampai2.Track sekali lg,dia kata barang sampai jam 7.30 mlm takda org terima(lps waktu pjbt).Dia ingat aku bodo,aku check cctv kat pintu pagar office,sebijik lori GDex pun tak lalu dpn pjbt aku.Nmpk tak dia punya nk tipu.Esoknya aku pergi sendiri ke pjbt GDEx,sekali lg staf situ tipu kata brg aku dah dibawa utk penghantaran.Tggu lagi..mmg tak sampai2.Aku cadang nak ambil tindakan undang2.Tunggu la GDex Taiping surat mahkamah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye saman je syarikat gdex ni..byr dia punya delivery je mhal...x amanah langsung!!!

      Delete
  70. yes betol tu..brg sekarang masih lagi inbound di jerteh..dh msuk 8hari..bg alamat dekat kg raja besut..xjauh pn ..ke kena prgi ambik sendiri dkt jerteh??

    ReplyDelete
  71. yes betol tu..brg sekarang masih lagi inbound di jerteh..dh msuk 8hari..bg alamat dekat kg raja besut..xjauh pn ..ke kena prgi ambik sendiri dkt jerteh??

    ReplyDelete
  72. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  73. Aduhhh aiiii yer betul...sy ni first time beli online n first time jgk guna gdex..sy oder brg dri oversea smpai mlysia ni hnya dlm sminggu je..bila gdex pickup nk delivered..hurmm...skang nk dkt sbulan dh tunggu..dh col 3 kli tpi yg dibagitahu cuma mintk no.tracking n no.phone je pstu ckp akn smpai minggu dpn,,bla2 mcm2 katanya.. bpakk ahh smpai skang blom dpat lgi..gile ahh

    ReplyDelete
  74. Salam sejahtera!
    Nama saya Oche Wirmayaty, saya berasal dari Indonesia, tolong dengar, beberapa pemberi pinjaman di sini tidak ingin membantu anda, yang mereka mahukan ialah merobohkan wang susah payah anda. Saya dan suami saya, mencari pinjaman daripada peminjam yang berbeza di sini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami di mana menipu dan mengoyakkan wang kami dengan mendapatkan pinjaman dari syarikat pinjaman yang berbeza dalam talian.
    Kami juga meminjam wang untuk membayar kreditur ini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami tidak mendapat apa-apa.

    Suami saya dan saya berhutang, dan perniagaan keluarga kita hancur dan kita tidak boleh mendapatkan wang untuk memenuhi tuntutan harian sehinggalah kita diperkenalkan kepada syarikat pinjaman Mrs. Glory, yang telah membantu kami dengan menawarkan kepada kami. Jumlah pinjaman tidak bercagar sebanyak 600 juta tanpa cagaran, Tiada yuran pendaftaran, tiada cukai dan tiada yuran insurans.

    Mereka kini merupakan syarikat terbesar di Amerika Syarikat, Eropah dan seluruh Asia dan komitmen kepada anda. Syarikat Pinjaman Glory didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu kita semua yang telah ditipu dan ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia.

    Untuk maklumat lanjut mengenai cara menghubungi Puan Glory atau ikut prosedur pinjaman, hubungi saya melalui e-mel saya: (aisyahyu7@gmail.com)
    Atau anda boleh menghantar e-mel kepada Mrs. Glory untuk: (gloryloanfirm@gmail.com) Tuhan memberkati kita semua ..

    ReplyDelete
  75. Salam sejahtera!
    Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

    Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh Ibu Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada ibu Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

    Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

    Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Ibu Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Ibu Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

    ReplyDelete
  76. PERHATIAN:

    Adakah anda terdesak untuk pinjaman jangka pendek tetapi bank anda tidak akan meminjamkan apa-apa kerana anda mempunyai skor kredit yang rendah?

    Kemudian memohon pinjaman tunai cepat hari ini dari kami, anda boleh yakin bahawa apa-apa maklumat yang anda serahkan adalah 100% selamat dan selamat dengan kami dan diserahkan kepada salah seorang pemberi pinjaman kami melalui e-mel: tracybanksloanfirm@gmail.com.

    Selagi anda berumur 18 tahun ke atas, yang kini bekerja dengan pendapatan tetap, maka anda tidak sepatutnya menghadapi masalah dalam memohon.

    Mohon sekarang!

    ReplyDelete
  77. Salam sejahtera!
    Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

    Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh Ibu Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada ibu Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

    Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

    Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Ibu Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

    ReplyDelete
  78. Halo semuanya
    Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
    Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

    ReplyDelete
  79. Adakah anda memerlukan pinjaman? Anda telah ditolak oleh Bank-Bank dan anda ingin mendapatkan pinjaman untuk memenuhi semua keperluan anda? tak ada masalah. Tanpa mengambil kira keadaan kewangan anda, kami menawarkan pinjaman gadai janji, pinjaman Perniagaan, pinjaman peribadi, kami menawarkan pinjaman untuk perkongsian lain-lain tawaran awam dan persendirian, hartanah, kewangan dan lain-lain. Kami menawarkan pinjaman pada jangka panjang dan pendek. kita profesional boleh dipercayai, cekap dan berpengalaman mengenai kewangan yang memberi tumpuan kepada kejayaan anda. Matlamat kami adalah untuk menyediakan penyelesaian pinjaman yang terbaik dalam bidang perkhidmatan pinjaman bagi pelanggan-pelanggan kami. Kami memberi kelulusan segera jika berbaloi, hubungi saya melalui alamat e-mel peribadi saya pada:Email:westlakefinance@usa.com hari

    ReplyDelete
  80. Assalamualaikum
    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  81. saya ingin kembali semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

    ReplyDelete
  82. Halo

    Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda membutuhkan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} adalah Disini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga memberikan 100% penawaran untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, pengangkut, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi atas apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
    Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga bisa menghubungi kami dengan cara BBM pin (DB5121C1) kejujuran kepercayaan dalam pelayanan kami
    Assalamu`alaikum wr wb,

    ReplyDelete
  83. Hari yang baik,

    Nama saya Julia Simon dari Malaysia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, saya memohon pinjaman kira-kira $ 120,000 dari seorang wanita di Turki dan saya kehilangan kira-kira $ 5,000 tanpa mengambil pinjaman , mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir $ 5,000 masih saya tidak mendapat pinjaman, ada yang menunjukkan kepada saya tentang 2 kali dua wanita yang berbeza di Jerman, saya tetap berpegang harapan kepada Allah SWT yang akan saya jumpai orang yang tepat pada suatu hari, kerana saya telah ditolak oleh bank di sini di Malaysia.

    Tuhan menjadi kemuliaan, pada Januari 2017, Kawan saya memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Augusta Ibramhim, CEO JAMINAN JAMINAN JAMINAN, dan saya memohon $ 100,000 saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam sahaja 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya telah selamat dari menjadi miskin, jadi saya ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan Malaysia bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Puan Augusta Ibramhim dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (augustaibramhim11@gmail.com). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (juliasimon460@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.

    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran.

    ReplyDelete
  84. Halo,
    Adakah anda sedang mencari pinjaman? Adakah anda memerlukan Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Peribadi, Pinjaman Perumahan / Harta, Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebab atau yang lain? Kemudian anda berada di tempat yang betul, untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Di Firma Pinjaman Adriana Malkova kami terhad untuk memberi pinjaman kepada syarikat dan individu untuk kadar faedah 2% yang rendah dan berpatutan. Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini di adrianamalkovaloan@gmail.com

    ReplyDelete
  85. Halo,
    Adakah anda sedang mencari pinjaman? Adakah anda memerlukan Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Peribadi, Pinjaman Perumahan / Harta, Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebab atau yang lain? Kemudian anda berada di tempat yang betul, untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Di Firma Pinjaman Adriana Malkova kami terhad untuk memberi pinjaman kepada syarikat dan individu untuk kadar faedah 2% yang rendah dan berpatutan. Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini di adrianamalkovaloan@gmail.com

    ReplyDelete
  86. Salam,

    Memang servis GDEX mcm taik.. rupanya 11.01.2018 barang dah sampai di GDEX Alor Setar .. tapi tak hantar...status tracking tulis dah complete ... kepala bana depa dah complete... bila call HQ GDEX depa bagi tahu , barang banyak sangat di opis alor setar... oiiiii ingat kami nak dengar ka masalah hangpa... mengong.....kami bayar duit kot...suruh hangpa perform buat kerja....

    Pi sendiri cari barang di GDEX Alor setar, kata nya tak jumpa cari barang tu.... fuhhhhhhh menyirapppp darah.... memang servis hancur dan teruk... cari lah courier servis yang lain... asalkan bukan GDEX.... janji nak esok... esok pun bagi tau esok... entah sampai esok bila.... takder juga barang minggu depan ni... kita buat report polis jerlah ...GDEX curi barang customer.... puihhhhhhhh mcm haram jadey......

    ReplyDelete
  87. Nampak nye...masalah Gdex ni dah menular ke sana sini..rupanye...
    di Melaka pun masalah sama jugak..adoii aii...sapa lah manager dia tak pantau ker....ada bisness x nak jaga...

    ReplyDelete
  88. kpada sapa2 yg nak shoping online.. sbelum beli pastikn tnya dulu kat seller tu apa prkhidmatn kurier yg mereka gunakn utk send barang tsebut.sya biasa shoping kat lazada & sya akan tanya + pastikn seller tu guna either pslaju,abx or skynet je utk urusn pnghantarn.so far takde masalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tanya, kalau kita order barang cash on delivery pastu Gdex tak hantar kat rumah, dia suruh ambik barang kat pejabat and then kita tak pergi ambik pun .so barang tu dia akan pulangkan kat online saller tu semula or what?

      Delete
  89. Kami adalah organisasi perundangan yang diwujudkan untuk membantu Orang yang memerlukan bantuan, seperti bantuan kewangan.

    Jadi jika anda atau anda berada dalam masalah kewangan dalam kegawatan kewangan, dan anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang baik, atau telah meminjam lebih banyak Masalah dari tempatan bank, hubungi kami hari ini melalui E-mel: di catherinewilliamloancompany@gmail.com

    E-mel: catherinewilliamloancompany@gmail.com


    Permohonan pinjaman termasuk:

      Nama: _________
      Alamat: _________
      Negara: _________
      Kedengaran: _________
      Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: __________
      Tujuan Pinjaman _________
      tempoh pinjaman __________
      Pendapatan bulanan: _________
    Telefon: _________

    Sila hubungi kami melalui e-mel

    E-mel kepada kami: catherinewilliamloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  90. kenapa Undelivered due to Held Back In Office ? marin kata out for delivery . nak kena pi amik kat office ka , lagu mana ni ??

    ReplyDelete
  91. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    Detail Kontak Penuh:

    Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
    Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    BBM INVITES: {D8980E0B}
                           : {4424AA}
    Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
    Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

               TESTIMONI OLEH
    Penerima Manfaat: Angga Annisa
       Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

    ReplyDelete
  92. Saya tgh tunggu brg yg sy order...pos melalui gdex...tgk status 11/03 da Ada kt petaling jaya...hari ni da 21hb xd sampai2 lg...😂😂

    ReplyDelete
  93. Pickup n delivery boleh whatssap(0172764367)saya.. Saya ada menyediakan perkhidmatan.. Selangor area.. Terima kasih

    ReplyDelete
  94. Aku lgi truk ..dekat sebulan nak tunggu ..boleh pula bnyak alasan. Tiap Hari kena call.

    ReplyDelete
  95. Gdex Teluk intan pun sama servis amat teruk dan mengecewakan tidak mahu hantar barang kiriman ke alamat tertera.

    ReplyDelete
  96. Betul tu...gdex ni mmg lembab....sy pn dh kena smp skrg x dpt barang lg...dh pergi kt branch pn barang ttp tak dapat.....cari tak jumpa.....boikot gdex

    ReplyDelete

baca je??meh le komen cket ;)