Terima kasih awak! :)

:: Sahabat ::

Thursday 2 January 2014

Cerita Selepas Kawen

Assalamualaikum pembaca =) 
* macamla ade yg sudi bace kan? abaikan....


dulu lain...sekarang lain...
dulu bujang...sekarang dah kahwin...
lalalaaaaa~

Teringat aku akan bait-bait lagu tu...Sememangnya dulu lain, sekarang lain.... bila dah kawin, banyak la yang berubah..tu sebab sebelum kawen tu kena fikir panjang. Bukan fikir pasal majlis je, tapi kena fikir pasal masa depan, benda akan datang. Kena la ada perancangan, persediaan mental dan fizikal, baru la dapat mengecapi kehidupan yang selesa...cewaahhhh! ahaahahaha

Masih dalam bermimpi... kadang2 macam tak percaya dah bergelar isteri kepada comot saya...wahhh.,.perancangan Allah begitu sempurna sekali... alhamdulillah ;)

banyak da berubah bile da pegang title ISTERI nih..Kalau dulu, bangun lambat..hahaa..takdela lambat sangat. Aku ni keja ade shift...tp bukan shift malam la..shift pagi..masuk keja 7:30 pagi..tak pon 8:30 pagi. Selalu dulu time bujang kalau bgun awal pas subuh tido balik... kalau bangun ngam2 mandi ,solat subuh pastu bersiap terus. Tapi sekarang , bangun dah awal ckit...awal banyak kot? Ahahaha... walaupon kadang-kadang ade jugak la terlajak cket..hehe...takde mase dah nak lelap2 balik..bangun je terus mandi, pastu kejut asben..kire da jadi jam loceng dia la...kalau tak kejut tak mo bangun..hehe...da solat semua terus siapkan breakfast..yang simple2 je..lagi2 kalau aku masuk 7:30 pagi..mane dan nak buat yg heavy2 nih..Incik asben pon da pesan kalau masuk awal tak yah buat yg berat2..sesimple mungkin...roti bakar ke..sandwich ke...bijirin ke...biskut kering pon bole kekadang...Janji dapat isi perut.. :)

Rumah kami luar Kuala Lumpur ,  dalam Selangor.. amik mase 30 - 40 minit jugak la kalau nak sampai opis.... tu kalau naik CikNin asben la...kalau nek WUU mau menangis sampai opis..asek lambat jela kejenya.... hehe....Yela.,.,.kos sara hidup yg agak melampau sekarang nih..nak dok KL bole tapi rase rugi..sebab rugi bayarkan rumah orang.....better bayar umah sendiri..ye dok?? alhamdulillah asben berjaya beli umah sebelum kawen lagi... kire tak risau sangat la nak dok mane pas kawen..biar jauh cikit asal berbaloi...hehe..tp aku tak kisah...asal senang untuk asben , ok je untuk aku..ok la tu kan. Still tak lewat and still ada masa lagi nak bermanje2 dengan asben sebelum gi keje..Wakakaka..:D 

 nak dijadikan cerita opis kami ni sebelah menyebelah aje..kire cam berjiran la kan..ahaha....kire memang beruntung sangat2 la...tak yah nak patah2 balik...satu jalan orang kata..tapi yg kecian nye asben kena ikut waktu kerja aku..Dia masuk kol 8:30 pagi...in case aku masuk 7:30 pagi , kol brape kami nak bangun? hehe... naseb baik asben paham.. kalau tak susah gak tuh..takkan aku nak g kerja sengsorang.,.,.tak besh oke...bek tak yah kawen kalau gitu.,., lalalala :P

Selalu sampai rumah dalam maghrib cam gitu.... rehat-rehat jap layan cite kat TV3 tuh..sambil2 lipat baju kalau aku rajin..kalau tak aku biar je dulu..kalau rajin basuh baju sekali..dulu basuh baju tok sorang..sekarang da berdua...kenala rajin skit.. hihi..solat maghrib , siap2kan makan malam pulak.,...dulu kalau bujang balik je keje terus tapau makanan...takde makne aku nak masak.. balik keja rase cam nak tido je kan..tapi pas da kawen ni naluri tu lain sikit.,. automatik rajin nak masak..harusla rajin..baru suami sayang lebih...! wakakka :D

Seronok sebenarnye da kawen nih..macam2 pahala kita dapat as a wife... =)

"Ya Allah..
Sesungguhnya aku sangat bersyukur dengan kehidupan ku kini..
Kau limpahi lah hidup kami dengan kasih sayang, barakah dan rahmat Mu ya Allah..
Sesungguhnya aku merasa sangat bahagia..
Kau pelihara lah kami dari sebarang keburukan dan malapetaka..
Tetapkanlah iman kami dan pelihara lah akidah kami..
Terima kasih ya Allah kerana menganugerahkan ku suami yang cukup menyayangi dan membahagiakanku.."


Amin ya rabbal alamin..

oklah , panjang plak aku bebel.ikutkan banyak lagi nak bebel ni tp takut korang busan lak nanti..kbai! 

2 comments:

baca je??meh le komen cket ;)