Terima kasih awak! :)

:: Sahabat ::

Wednesday 9 January 2013

Bila sakit menyerang kembali

Selamat pagi..

ari ni gagahkan diri masuk opis walaupon sebenarnya aku masih tak sehat lagi...doc just bagi MC sehari je semalam..nak buat cam ne kan..terpakse la kuatkan diri masuk opis today...

2 hari lepas punya cerita

balik kerja terus tido sebab badan memang tak larat giler ..macam ade something yg berat kat badan n kepala aku sampai aku nak angkat kepala pon tak larat. sudahnya baring atas tilam n tido jela.,.,.
malam tu terjaga....ya allah..panasnye badan aku! sah demam nih.,.lame rase nye aku tak demam.,.last demam pon aku da tak hingat.,.. idung pon da start penuh cendol homemade nye.,.tekak sakit ..tapi tak batuk2 lagi.,. seyes langsung tak leh nak bangun..text incik tunang ngadu tak sehat .*gedik..hehe...

semalam nye cite

subuh2 da terjaga...kepala berat gile nak angkat..amik hp...text supervisor cakap MC ...sambung tido...
bangun2 da kol 9am..time tu aku rase tilam aku still panas..mean badan aku la tu yg panaskan..tapi tak sepanas malam tadi..da start peluh2.,.,.demam nak kebah orang kata...mandi pon ala kadar je sebab memang badan lemau gile...start enjin kete terus p klinik kat sri permaisuri..masuk2 klinik je terpegun jap..ya ammpuunnnn.,.,.,. ramainye makhluk..diorang ni sakit jugak ke cam aku? EH!! tetibe je.,.hehehe.,.,.


2 jam selepas itu.,.

korang bayangkan...aku p klinik swasta kot? da rase cam p klinik gomen da.,.,.lems giler..da tau ramai pesakit buatla keje tu cepat cikit..ni tehegeh2... sampai turn aku hampir 2 jam kot aku tgu..aku da tetido2 da kat sofa tu .,.da leh ciap mimpi p london lagi.,.XD

Masuk bilik doktor tengok doctor pompuan..terus tak jadi nak marah ke hape..hohoho..seb bek doktor tu layan mesra ...terus tak ingt aku kena tgu lame.,.:P

doctor : fiza..awak kenapa? sapa doktor mesra
aku : saya batuk selsema sakit tekak dan demam doctor...
doctor : wah..full pakej ye..senyum je doctor ni ..bagus betei
aku : aah..full pakej doc..tapi ari ni panas da kurang ckit doctor..senyum

doctor tu amik suhu aku...pas tu dia cakap..
doc :ni demam lagi nih...panas lagi badan awak nih.,.,brape lame da tak demam?
aku : lama jugak ...tak ingat da
doc : tu la..ade orang bile lame tak demam..sekali demam teruk...macam awak ni la.,.so saya bagi ubat..habeskan ubat ...baru cepat baik...
aku : angguk2 pale ..



Diagnosis penyakit = URTI ( Upper respiratory tract infections )




p/s = sakit itu penghapus dosa2 kecil..syukurla kerana Allah menguji dengan cara begini






No comments:

Post a Comment

baca je??meh le komen cket ;)