Terima kasih awak! :)

:: Sahabat ::

Monday 16 April 2012

| sakit tau tak?? |

Di ketika ini aku sedang menekan-nekan perut aku....aku rasa nak pitam dah neh..sakitnye ya ampunnnn...hanya orang yang pernah mengalami perkara yang aku sedang alami sekarang ni je yang tau betapa sakitnye bile di serang GASTRIK~!!!

Aku pon heran...dah bertahun-tahun lamenya aku tak kena gastrik neh..tp sejak 2 menjak neh..kerap pulak..boleh dikatakan seminggu sekali mesti akan kena..Nak kata aku tak makan..MUSTAHIL..melantak tak hingat but still..haihh....aku risau sangat-sangat sebenarnye neh..bab aku penah cek doktor..dan doktor cakap ada masalah usus..MAYBE...aku malas nak buat rawatan lanjut...aku ingat mende neh kecik je coz kadang-kadang memang salah aku makan Lambat....tapi semakin hari semakin kerap..aku MUSHKIL dah neh..patut ke tak aku p cek lagi sekali eh??takut-takut bende len plak yang detect nanti..AHHH sudah....Cuak deee...~

P/s =
Ulser peptic ditakrif sebagai luka kecil yang terjadi di bahagian usus, selalunya di bahagian duodenum (dipanggil duodenal ulcer) ataupun perut (dipanggil gastric ulcer). Ulser ini selalunya benign (tidak menyebabkan berlakunya kanser). Bagaimanapun peratusan kecil ulser ini boleh menjadi malignant (akhirnya menyebabkan kanser). Penyakit ini dipercayai disebabkan oleh ketidakseimbangan kandungan asid dan pepsin di dalam usus. Pengeluaran asid yang berlebihan menyebabkan terjadinya ulser.

7 comments:

  1. i suggest you pergi check and do everything you can sebelum terlambat. seriously. life is fragile.

    ReplyDelete
  2. Ara =thx dear..;)
    Pali = hmm... #thinking..~

    ReplyDelete
  3. Fiza.. yela better u pergi u check ok..

    ReplyDelete
  4. gastrik ? ouchh ! saya juga pernah alami . sangat sakit T_______T

    ReplyDelete
  5. qila = seyes memg sakit..lagi sakit dari senggugut..T__T

    p/s = datg blogwalking di belog kamu ;)

    ReplyDelete

baca je??meh le komen cket ;)