Terima kasih awak! :)

:: Sahabat ::

Thursday 16 January 2014

Set Kesuburan Shaklee : yang nak hamil cepat


Assalamualaikum..Selamat Petang Korang :)




Anak atau zuriat , adalah keinginan suami isteri bila berkahwin.Tipu la kalau korang kawen pastu korang nak idup berdua je kan? mesti teringin nak dengar tangisan bayi kan? like me.. T__T .Tapi bila sudah beberapa tahun kahwin , Allah duga masih belum diberi rezeki itu.Masih ada jalan wahai sayang-sayangku sekalian...Bukan "dead end " atau jalan mati. Set kesuburan shaklee adalah salah satu ikhtiar...Walaupon aku baru kahwin 2 bulan , aku berusaha ke arah ni..tak salah mencuba kan?? mane tau tup-tup dengan usaha dan tawakal nih , Allah perkenankan doa hambanya ^_^


8 punca luaran pasangan suami isteri sukar mendapat zuriat : -

1 ) Hubungan seksual diluar waktu kesuburan

2) Tekanan bekerja dan terlalu berharap mendapat anak 

3) Tabiat diet yang tidak sihat

4) Kekurangan zat diperlukan badan kerana diet tidak seimbang

5) Kerap berada dikawasan yang tercemar

6) Berat badan yang tidak ideal,Terlalu kurus atau terlalu gemuk

7) Merokok dan mengambil alkohol merendahkan lagi tahap kesuburan

8) Terlalu bergantung kepada ubat-ubatan.contohnya ubat untuk tekanan


Perasan tak point-point kat atas ni berkaitan dengan pemakan seharian kita?Tekanan dan kesibukan kerja menyebabkan kita kadang2..* selalu skip meals..betol tak? makan pon benda2 yang takde khasiat..makan bende-bende yang merapu , yang berminyak, yg berlemak , makan tak ikut masa yg betol..kan kan kan??

bila badan tak cukup khasiat , kita akan mudah diserang penyakit. Bila sakit kita terpakse amik ubat pulak.Kesan sampingan ubat inilah yang menyebabkan kita sukar hamil.

Banyak sebenarnya punca-punca ketidaksuburan ini. Skop ini terlalu meluas. Lain orang lain masalahnya. Juga, lain masalah lain cara rawatannya. Contohnya:

Masalah hormon

Masalah persekitaran rahim yang tidak bekerjasama

Masalah telur dan sperma

Apa yang paling penting, Maha Pencipta, Allah jangan kita lupa. Perlukan kekuatan dan keyakinan yang tinggi untuk mendapatkan sesuatu. Jangan pernah berputus asa. DIA tahu apa yang terbaik untuk kita.INGAT TU :)

so kali ni aku nak share sedikit info pasal SET KESUBURAN SHAKLEE yang BASIC nih..Set Kesuburan Asas yang sangat sesuai diambil untuk yang tiada permasalahan kesuburan yang serius tetapi menginginkan zuriat : -

1) SET KESUBURAN WANITA



GLA Complex 
Merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang membentuk prostaglandin - bahan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal.

Menstabilkan hormon.
Mengatur kembali kitaran haid.
Mengatasi senggugut.
Menguatkan placenta dan uterus.

Alfalfa
Ini paling penting untuk isteri/wanita. Bertindak seperti kacip fatimah. Juga merawat masalah-masalah 'Miss V' (organ reproduktif wanita) seperti keputihan, kegatalan dan sebagainya. * next entry nanti aku buat more detail yek!


2 ) SET KESUBURAN LELAKI




Zinc Complex 
Dirumus dari zinc glukomat semulajadi yang digabung dengan nutrien semulajadi yang lain untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh.

Meningkatkan penghasilan testosterone.
Meninggikan pengiraan sperma.
Memperbaiki kebolehan seksual lelaki.
Meningkatkan nafsu seks.


Vita E
Bagi meningkatkan kualiti sperma. Vita E sangat membantu. Menambah kiraan atau bilangan sperma. Juga tingkat kebolehan reproduktif bagi suami. Ia juga membantu melahirkan rasa 'bersemangat' untuk bersama pasangan masing-masing.


Bagaimana Set Kesuburan Shaklee Membantu Hamil?

Set ini mengandungi multivitamin dan multimineral yang berasaskan bahan semulajadi. Merut kajian Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh ditingkatkan dengan mengambil multivitamin dan multimineral.


Hal ini juga telah disahkan oleh Pakar Oncology Malaysia, Dr Hamid Arshad melalui Facebook beliau:



"Nasihat untuk mereka yang berusaha mendapatkan zuriat. Selepas buat ujian-ujian kesuburan untuk kedua suami isteri dan selepas buat pembedahan untuk membuang cyst/fibroid atau lain-lain. Tumpukan masa untuk berdoa, berusaha kuruskan berat badan dengan dieting, buat exercise 30 minit setiap hari. Makan supplemen-supplemen multivitamin, Vitamin E, Vitamin C, Folic, tenangkan jiwa dan emosi. Jangan tergesa-gesa nak buat ini dan itu. Setiap rawatan perlu 3 hingga 6 bulan untuk lihat keberkesanan"

Kombinasi vitamin dan mineral Set Kesuburan Shaklee akan beri harapan kepada suami isteri untuk memiliki cahaya mata. Rupa bayi yang comel, tangisannya membuatkan rumah tangga yang dibina bertambah berseri. Jangan pernah berhenti berharap. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui. =)



hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk SHAKLEE dan juga dapatkan harga istimewa !

Pertanyaan , konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi di :

nurhafiza.jaafar@gmail.com



p/s - nantikan berita gembira dari saya..InsyaAllah =)





2 comments:

baca je??meh le komen cket ;)